Urząd Lotnictwa Cywilnego zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Deklaracja dostępności dotyczy strony bezpiecznybagaz.ulc.gov.pl.
Data publikacji strony internetowej:
Data ostatniej istotnej aktualizacji:
Stan dostępności cyfrowej
Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej.
Niedostępne treści
Niezgodność z załącznikiem
Na stronie nie zapewniono alternatywy dla treści nietekstowej,
Dla informacji brak właściwej relacji,
Elementy nawigacyjne polegają na właściwościach zmysłowych,
Nie spełniono wymagań minimalnego kontrastu pomiędzy tekstem a tłem,
Strona używa grafik, aby przedstawić tekst,
Treści spod kursora nie spełniają wszystkich trzech głównych wymagań,
W przypadku automatycznie aktualizowanej treści nie zostały wdrożone rozwiązania pozwalające na pauzę, zatrzymanie lub ukrywanie,
Na stronie nie istnieją mechanizmy pozwalające na pominięcie bloków,
Na stronie internetowej nie zawarto celu linków w kontekście,
Brak widocznego fokusu aktualnie zaznaczonych elementów.
Nadmierne koszty
Nie zapewniono dostępności wszystkich dokumentów do pobrania,
Przygotowanie deklaracji dostępności
Deklarację sporządzono dnia:
Deklarację została ostatnio poddana przeglądowi i aktualizacji dnia:
Na stronie internetowej można używać standardowych skrótów klawiaturowych przeglądarki.
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
Za rozpatrywanie uwag i wniosków odpowiada: Michał Sylwestrzuk.
E-mail:
Telefon: 664 985 858
Wszystkie problemy z dostępnością cyfrową tej strony internetowej możesz zgłosić do Michał Sylwestrzuk — mejlowo lub telefonicznie 664 985 858.
Każdy ma prawo wystąpić z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej tej strony internetowej lub jej elementów.
Zgłaszając takie żądanie podaj:
swoje imię i nazwisko,
swoje dane kontaktowe (np. numer telefonu, e-mail),
dokładny adres strony internetowej, na której jest niedostępny cyfrowo element lub treść,
opis na czym polega problem i jaki sposób jego rozwiązania byłby dla Ciebie najwygodniejszy.
Na Twoje zgłoszenie odpowiemy najszybciej jak to możliwe, nie później niż w ciągu 7 dni od jego otrzymania.
Jeżeli ten termin będzie dla nas zbyt krótki poinformujemy Cię o tym. W tej informacji podamy nowy termin, do którego poprawimy zgłoszone przez Ciebie błędy lub przygotujemy informacje w alternatywny sposób. Ten nowy termin nie będzie dłuższy niż 2 miesiące.
Jeżeli nie będziemy w stanie zapewnić dostępności cyfrowej strony internetowej lub treści, wskazanej w Twoim żądaniu, zaproponujemy Ci dostęp do nich w alternatywny sposób.
Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością
Jeżeli w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej, odmówimy zapewnienia żądanej przez Ciebie dostępności cyfrowej, a Ty nie zgadzasz się z tą odmową, masz prawo złożyć skargę.
Skargę masz prawo złożyć także, jeśli nie zgadzasz się na skorzystanie z alternatywnego sposobu dostępu, który zaproponowaliśmy Ci w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej.
Ewentualną skargę złóż listownie lub mailem do kierownictwa naszego urzędu:
Prezes Urzędu Lotnictwa Cywilnego,
Adres: Urząd Lotnictwa Cywilnego ul. Marcina Flisa 2 02-247 Warszawa,
Urząd Lotnictwa Cywilnego, Marcina Flisa 2, 02-247 Warszawa
W budynku znajduje się 1 wejście. Brak utrudnień przy wejściu – parter. Strefa kontroli w postaci wejść na kartę i ochrony budynku.
Jest winda. Przyciski w windzie oznaczone są alfabetem brajla. Schody i korytarze spełniają normy szerokości. Schody mają spocznik.
Brak pochylni, platform, informacji głosowych.
W Punkcie Obsługi Klienta jest pętla indukcyjna.
Nad wejściem głównym, wejściem do Centrum Szkoleniowego oraz wejściem do Rejestru Personelu Lotniczego i Rejestru Cywilnych Statków Powietrznych zostały zamontowane znaczniki dźwiękowe, które współpracują z bezpłatną aplikacją „ToTuPoint”. Za pomocą tej aplikacji można wyznaczyć trasę do wybranej lokalizacji oraz zapoznać się z opisem przestrzeni, w której znajduje się znacznik.
W recepcji został udostępniony plan na papierze wypukłym, umożliwiający zapoznanie się z rozkładem dostępnych pomieszczeń Urzędu osobom niewidomym i słabowidzącym.
Przy budynku znajdują się 2 miejsca parkingowe wyznaczone dla osób niepełnosprawnych.
Jest możliwość wejścia do budynku z psem asystującym.
Na każdym piętrze znajdują się toalety przystosowane dla osób niepełnosprawnych.
Delegatura Południowo – Zachodnia Jednostka Terenowa Bielsko - Biała, ul. Michałowicza 46/3, 43-300 Bielsko Biała
W budynku znajduje się 1 wejście. Brak utrudnień przy wejściu.
Brak windy. Schody i korytarze spełniają normy szerokości. Schody mają spocznik.
Brak pochylni, platform, informacji głosowych, pętli indukcyjnych.
Brak miejsc parkingowych wyznaczonych dla osób niepełnosprawnych.
Jest możliwość wejścia do budynku z psem asystującym.
Brak toalet przystosowanych dla osób niepełnosprawnych.
Jest możliwość wyjścia do osoby niepełnosprawnej i załatwienia sprawy przy stoliku znajdującym się na parterze.
Delegatura Północno – Zachodnia ULC Jednostka Terenowa w Gdańsku, ul. Chmielna 26 I p. pok. 101, 80-748 Gdańsk
W budynku znajduje się 1 wejście. Brak utrudnień przy wejściu - parter. Strefa kontroli w postaci ochrony budynku.
Brak windy. Schody i korytarze spełniają normy szerokości. Schody mają spocznik.
Brak pochylni, platform, informacji głosowych, pętli indukcyjnych.
Przy budynku znajdują się 2 miejsca parkingowe wyznaczone dla osób niepełnosprawnych.
Jest możliwość wejścia do budynku z psem asystującym.
Brak toalet przystosowanych dla osób niepełnosprawnych.
Delegatura Południowo – Zachodnia ULC Jednostka Terenowa w Krakowie, ul. Aleja Pokoju 62 lok. 3, I p., 31-465 Kraków
W budynku znajduje się 1 wejście. Brak utrudnień przy wejściu - parter.
Jest winda. Schody i korytarze spełniają normy szerokości. Schody mają spocznik.
Brak pochylni, platform, informacji głosowych, pętli indukcyjnych.
Przy budynku znajdują się 1 miejsce parkingowe wyznaczone dla osób niepełnosprawnych.
Jest możliwość wejścia do budynku z psem asystującym.
1 toaleta przystosowanych dla osób niepełnosprawnych.
Delegatura Północno – Zachodnia ULC Jednostka Terenowa w Poznaniu, ul. 27 Grudnia 17/19 p. I pok. 8, 61- 737 Poznań
W budynku znajduje się 1 wejście. Brak utrudnień przy wejściu - parter. Strefa kontroli w postaci ochrony budynku.
Jest winda. Schody i korytarze spełniają normy szerokości. Schody mają spocznik.
Brak pochylni, platform, informacji głosowych, pętli indukcyjnych.
Brak miejsc parkingowych wyznaczonych dla osób niepełnosprawnych.
Jest możliwość wejścia do budynku z psem asystującym.
1 toaleta przystosowana dla osób niepełnosprawnych. (na 4p.)
Delegatura Południowo – Wschodnia ULC, ul. Szopena 38/4, 35-055 Rzeszów
W budynku znajduje się 1 wejście. Siedziba Urzędu znajduje się na 1. piętrze.
Brak windy. Schody i korytarze spełniają normy szerokości. Schody mają spocznik.
Brak pochylni, platform, informacji głosowych, pętli indukcyjnych.
Brak miejsc parkingowych wyznaczonych dla osób niepełnosprawnych.
Jest możliwość wejścia do budynku z psem asystującym.
Brak toalet przystosowanych dla osób niepełnosprawnych.
Jest możliwość wyjścia do osoby niepełnosprawnej.
Delegatura Południowo - Wschodnia ULC Jednostka Terenowa Świdnik, Ul. Niepodległości 13 lok 92, 21-040 Świdnik
W budynku znajdują się 2 wejścia. Wejście do Urzędu znajduje się bezpośrednio z poziomu parkingu – wjazd windą.
Jest winda. Schody i korytarze spełniają normy szerokości. Schody mają spocznik.
Brak informacji głosowych, pętli indukcyjnych.
Przy budynku znajduje się 2 miejsca parkingowe wyznaczone dla osób niepełnosprawnych.
Jest możliwość wejścia do budynku z psem asystującym.
1 toaleta przystosowana dla osób niepełnosprawnych.
Delegatura Południowo – Zachodnia ULC Jednostka Terenowa Wrocław, ul. Jana Długosza 48, 51- 162 Wrocław
W budynku znajduje się 1 wejście. Brak utrudnień przy wejściu - parter. Strefa kontroli w postaci wejść na kartę oraz ochrony budynku.
Jest winda. Schody i korytarze spełniają normy szerokości. Schody mają spocznik.
Brak pochylni, platform, informacji głosowych, pętli indukcyjnych.
Brak miejsc parkingowych wyznaczonych dla osób niepełnosprawnych.
Jest możliwość wejścia do budynku z psem asystującym.
W budynku znajdują się toalety przystosowane dla osób niepełnosprawnych.
Dostępność komunikacyjno-informacyjna
Aby skutecznie komunikować się z naszym urzędem osoby niesłyszące lub słabo słyszące mogą:
skorzystać z aplikacji umożliwiającej tłumaczenie z języka migowego (PJM i SJM) na język polski i z języka polskiego na język migowy (PJM i SJM). Usługa ta jest dostępna w siedzibie urzędu w Warszawie, w godzinach pracy Punktu Obsługi Klienta: w poniedziałki: 8:00 – 18:00, od wtorku do piątku: 8:15 – 16:15
napisać pismo/złożyć wniosek na adres: Urząd Lotnictwa Cywilnego, ul. Marcina Flisa 2, 02-247 Warszawa
wysłać e-mail na adres: ,
wysłać pismo za pomocą ePUAP na adres: /ULCPR/SkrytkaESP
skontaktować się telefonicznie przy pomocy osoby trzeciej na numer telefonu: 22 520 72 00 lub wysłać fax na numer 22 520 73 00
skontaktować się osobiście, zgłaszając się w siedzibie urzędu w godzinach urzędowania 8:15 -16:15 lub w godzinach pracy Punktu Obsługi Klienta: w poniedziałki: 8:00 – 18:00, od wtorku do piątku: 8:15 – 16:15
Zanim rozpoczniesz podróż lotniczą upewnij się, czy jesteś do niej odpowiednio przygotowany. Zapoznaj się z przygotowanym przez Urząd Lotnictwa Cywilnego przewodnikiem dla pasażerów.
Pamiętaj! Niektóre przedmioty codziennego użytku, takie jak np. aerozole, baterie litowe, akumulatory, latarki, zapalniczki, termometry rtęciowe czy fajerwerki, niewłaściwie spakowane mogą stanowić zagrożenie dla bezpieczeństwa lotu. Ze względów bezpieczeństwa nie wszystkie przedmioty mogą być umieszczone w bagażu podręcznym, część jest zabroniona w bagażu rejestrowanym, a niektórych nie przewieziemy wcale. Upewnij się, że to co pakujesz lub nadajesz jako przesyłkę lotniczą nie stanowi zagrożenia.